The British media paid for false doping allegations

134

Roberto Carlotto: said tsarnaev / RIA Novosti

The British newspaper the Daily Mail paid a former defender of Brazilian national team Roberto Carlos for damages after accusations of doping. This was reported on the newspaper’s website.

“Roberto Carlos was wrongly accused of using illegal drugs to improve results, including when Brazil became world champion in 2002. We recognize that this statement is untrue”, — reads the statement of the journalists.

The British also agreed to pay the player compensation for moral damage.

The Daily Mail has accused Carlos of doping on the basis of the film journalist of the German TV channel ARD, Hyo Seppelt, which was shown on 10 June 2017. After that, the World anti-doping Agency (WADA) initiated an investigation against the player.

Carlos finished his career in 2015. The defender won the world Cup with the Brazilian national team and became three-time Champions League winner in the squad of real Madrid.

Video, photo All from Russia.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here