In the story “poisoners” Skrobala found a lot of inconsistencies

132

Frame: RT in Russian / YouTube

The details of the story of Russians, Aleksander Petrov, and Ruslan Bashirov, which British authorities believe was involved in the assassination of former GRU Colonel Sergei Skripal and his daughter in Salisbury, “raise questions,” writes “the Russian service Bi-bi-si”.

The British newspaper reminds that men, contrary to their claims about the tourist purpose of the trip in Salisbury, captured far from any local attractions. So, the Russians were taken by a surveillance camera at an auto gas station, located in the area opposite the tourist, and is 300 metres from the house Skripal. Themselves Petrov and Bocharov are unable to clearly answer the question whether they were near the place of residence of the ex-officer.

In addition, men can not explain how they got the documents for entry into the UK. According to Petrov, the journey was not a business trip, however the material The Telegraph of September 6 said the opposite: it says that a visa for the UK men turned as entrepreneurs.

Also “the Russian service Bi-bi-si” drew attention to the inconsistencies in that part of the story, where Peter and Bashirov say about the bad weather in Salisbury and in the whole of the UK. They stated that they came to the city from London on March 3 and in that day there was a “snow collapse”. However, it is known that snow storm, which apparently said the Russians, by the time of their arrival had already gone in the direction of Ireland (more about this on March 2, the newspaper Express), and data from the weather files indicate that on March 3 in Salisbury had no snow and sometimes even the sun was shining.

In addition, the publication notes that, despite the claims of Petrov and Bashirova about their business, to confirm this version failed: in the Russian state register of legal entities company in which the owners or top managers would be the people with the same names and surnames. And legal entity, registered in the name of Ruslan Bashirov, in the registry at all.

On 13 September, state broadcaster RT has published an interview of its editor-in-chief Margarita Simonyan with Petrov and Bocharovym. Men said that he decided to go to the press after a call to the President of Russia Vladimir Putin to speak publicly. They confirmed that they were indeed in Salisbury, called themselves businessmen, has denied allegations about his work for the Russian military intelligence and rejected accusations of involvement in the poisoning Skripal. Official London called interview is offensive and false.

British authorities have placed on the Russian government responsible for the assassination of Sergei Skripal, a former GRU officer, who was convicted in Russia for treason, later pardoned and went to the United Kingdom in the framework of exchange of spies between Moscow and Washington. Russia rejects the allegations, pointing out their unfounded nature.

Video, photo All from Russia.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here